.

Biudžetinė įstaiga. K. Ladygos g. 18, Utena
Telefonas: (8-389) 61328
el. paštas: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Juridinio asmens kodas: 190181633
Duomenys kaupiami ir saugomi
Juridinių asmenų registre
Gimnazijos steigėjas: Utenos r. savivaldybės taryba
Pradžia

Straipsniai

Iš Švedijos sugrįžus

Interviu apie įdomų projektą su anglų kalbos mokytoja Jolita Šuminiene

1. Koks buvo Jūsų kelionės tikslas?

Mūsų kelionės tikslas buvo susipažinti su Švedijos kultūriniu ir gamtos paveldu ir pasidalinti mintimis apie paveldo svarbą Lietuvoje bei Islandijoje. Labai svarbu, kad paveldą suvoktų kuo daugiau žmonių, todėl dar svarbiau jį integruoti į mokomuosius dalykus mokykloje.

2. Ką konkrečiai veikėte, „projektavote“ nuvykę į svečią šalį?

Į Jensen gimnaziją vežėmės „Saulės“ gimnaziją ir Utenos miestą pristatančius filmukus bei įvairiausių minčių apie ateityje vyksiančias veiklas, susijusias su mūsų krašto kultūriniu ir gamtos paveldu. Matėme spalvingą Islandijos Vattaskoli mokyklos bei Jensen gimnazijos mokinių pristatymą apie savo šalies kultūrinį bei gamtos paveldą. Kaip sužinojome vėliau, atvykusios į šią šalį atsivežėme ir saulėtas dienas, kurios suteikė mums galimybę aplankyti muziejus (tik kelis iš 20-ties), bažnyčias, tvirtoves, botanikos sodą, krantinę prie operos rūmų, pamatyti akmenines šalies pakrantes su šimtais jachtų, pasivaikščioti Geteburgo gatvėmis, pasiklausyti įdomių pasakojimų apie kanalus, įeinančius į miestą, bei pajusti Geteburgo miesto dvasią.

3. Kokia mintis iš dalyvavimo projekte Jums labiausiai patiko? Pakomentuokite išsamiau kodėl?

„Kultūrinio paveldo supratimas, puoselėjimas ir išsaugojimas prasideda šeimoje“, - štai kokia mintis patiko labiausiai. Tai lemia prosenelių, senelių, tėvų įskiepyta meilė savo gamtai, savo tradicijoms, savo kalbai, savo šaliai. Visiems norisi patirti, nusipirkti, parsivežti kažką naujo ir pritaikyti naujoves savo gyvenime, tačiau reikia visada pajusti, kas tinka mūsų, lietuvių, prigimčiai, mūsų kultūrai. Paveldo pakeisti negalime, nors norime keistis „pagal Europą“.

4. Kokius konkrečius darbus jau nuveikėte ir ką dar reikia padaryti?

Tai buvo pirmasis vizitas, kur susitiko trys šalys partnerės aptarti projekto tikslų, vykdomų veiklų ir jau atliktų veiklų sklaidos būdų. Turėsime visus savo straipsnius, interviu išversti į anglų kalbą ir „sukelti“ į projekto partnerių nurodytas vietas internete (youtube, Instagram, Facebook, Etwinning ir t.t.), taip pat visos trys šalys turės pasidalinti nuotraukomis, iš kurių bus sukurtas filmukas apie šį vizitą. Antrasis šio projekto vizitas vyks Islandijoje jau gruodžio mėnesio pradžioje, kur toliau bus vykdomos projektinės kultūrinio ir gamtos paveldo veiklos. O trečiojo vizito metu lauksime šalių partnerių mūsų gimnazijoje. Ruoškimės priimti svečius iš Islandijos ir Švedijos kovo pabaigoje. Mes tikrai turime ką parodyti savo krašte. Pamąstykime, apie kokį mūsų krašto kultūrinį ir gamtos paveldą turėtų sužinoti svečiai ir kokias veiklas galime išbandyti kartu: kepti duoną, velti veltinius, žiesti puodus ar karpyti karpinius. O gal žinote vietos verslininkų, kurie savo amatą pavertė verslu?

5. Ką konkrečiai pasiūlytumėte mūsų gimnazijai - mokytojams, mokiniams – pasiskolinti / pasimokyti iš švedų ar kitų šalių mokyklų?

Pasiūlytumėme štai ką:

– ramybės, nes kiekvienas ten dirbantis mokytojas ramiai dirba savo darbą ir „nešokinėja“ aplink kitus. Jeigu neturi svečias kėdės pamokoje, tai turėtų būti svečio reikalas – pasilikti, išeiti ar ieškotis kėdės,

– pagarbos vieni kitiems. Tiek mokinIai, tiek mokytojai gerbia vieni kitus: direktorius pasisveikina su kiekvienu įeinančiu mokiniu, mokytojai užsirakina klasės duris ir tai nekelia isterijios pavėlavusiam mokiniui, jis kantriai laukia už durų, kol mokytojas jį įleidžia. Mokytojai rengiasi oficialiai, kad mokiniai mokykloje jaustų ribas tarp mokinio ir mokytojo, nes toks reikalavimas.

– būtina mokytis anglų kalbos, nes mūsų aplankytoje Jensen gimnazijoje tiek mokiniai, tiek mokytojai puikiai ar gerai kalba anglų kalba. Šios gimnazijos mokytojų amžiaus vidurkis 30-40 metų. Nors gerai kalba ir vidutinio amžiaus mokytojai.

– nevalgyti cukraus. Mokykloje uždraustas cukrus, saldumynai. Gėrėme kavą be cukraus. Kavą ruošėmės patys, nes ten tokia tvarka: kiekvienas pasirūpina savimi.

6. Ką gražaus, įdomaus ar naudingo nuvežėte į svečią šalį iš/apie „Saulės“ gimnaziją?

Nuvežėme gražius pristatymus-filmukus apie mūsų mokyklą ir Utenos miestą, daug geros patirties, saldainių, nors mokykloje uždrausti saldumynai ir cukrus. Apie mūsų patirtį (nors ir menką), kaip mokyti imigrantus ar kitataučius, norėtų sužinoti ir mūsų partneriai. 

7. Ką patyrėte įdomaus per visą kelionę: nuotykį, įvykį, emociją ar kita?

Labai smagu buvo vykti tramvajumi iki pajūrio, kur išvydome milžiniškus akmenis pakrantėse ir šimtus jachtų. Tai kažkas nepakartojamo. Labai smagu keliauti komandoje, nes mes pažinome vieni kitus iš tos „neformalios pusės“. Labai daug juokėmės.

8. Juk turėjote ir laisvalaikį? Kas labiausiai patiko Švedijoje? Gal Jūsų atsakymą iliustruotų nuotrauka/os?

Be abejo, laisvalaikis buvo... Daug keliavome, per dieną apie 13-15 km nueidavome. Daug pamatėme: Haga gatves su parduotuvėmis ir barais, Skanseno Karūnos tvirtovę, Pasaulio ir Folkloro muziejus, botanikos sodą, akmenuotos pakrantes, krantines, įspūdingą Poseidono skulptūrą prie Dailės muziejaus. Pati Jensen gimnazija yra „Hario Poterio“ stiliaus – sena, paslaptinga, su įspūdinga biblioteka. Labiausiai nustebino, kad Geteburge labai daug dviračiais ir elektriniais paspirtukais važinėjančių žmonių (yra tam keliai), gatvėmis važiuoja tramvajai ir visuomeniniai autobusai, bet automobilių labai mažai. Švarus miestas. Įdomu, kad mokiniai ir mokytojai turi toliau nuo gimnazijos tik tai mokyklai skirtą valgyklą, kurioje jie valgo nemokamai. Kiekvienas mokinys nešiojasi mokyklos darbo kompiuterį. Tai demokratiška šalis – toleranciją tos pačios lyties partneriams rodo seksualines mažumas palaikančios vėliavos, kurių mieste apstu.

9. Kaip pristatysite savo patirtį, naudingą visai mūsų gimnazijai?

Trumpai pristatysime Erasmus+ projekto tikslus ir veiklas savo mokyklos tinklapyje. Iliustruosime nuotraukomis. Labai daug pamokų Jensen gimnazijoje nestebėjome, bet iš mokyklos gyvenimo kažką galėsime papasakoti susidomėjusiems.

10. Kada ir koks šio projekto tęsinys?

Gruodžio pradžia – antrasis vizitas į Islandiją.

Kovo pabaiga – svečių priėmimas „Saulės“ gimnazijoje.

11. Ko mes nepaklausėme, o Jūs labai norite papasakoti? Papasakokite.

Grįžusios į namus, stangiamės gyventi su tokiu požiūriu – „NO STRESS“. Nei sau, nei kitiems nekelti streso. Pažiūrėsime, ar mums pavyks... Ačiū už jūsų smalsumą.

Dėkojame už atsakymus

Projekto dalyvę kalbino gimnazijos jaunieji žurnalistai

  • 20211019 (01)
  • 20211019 (02)
  • 20211019 (03)
  • 20211019 (04)
  • 20211019 (05)
  • 20211019 (06)
  • 20211019 (07)
  • 20211019 (08)
  • 20211019 (09)
  • 20211019 (10)
  • 20211019 (11)
  • 20211019 (12)
  • 20211019 (13)
  • 20211019 (14)
  • 20211019 (15)
  • 20211019 (16)
  • 20211019 (17)
  • 20211019 (18)
  • 20211019 (19)
  • 20211019 (20)
  • 20211019 (21)
  • 20211019 (22)
  • 20211019 (23)
  • foto

DĖMESIO!!!
Būsimas gimnaziste,

Jau prasidėjo priėmimo į mūsų gimnaziją prašymų teikimas ateinantiems mokslo metams. Jei galvoji mokytis „Saulės“ gimnazijoje, tėvų užpildytą priėmimo prašymą siųsk el. paštu Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
arba atnešk į raštinę.

Į 1 gimnazijos klasę (PDF)

Į 2 gimnazijos klasę (PDF)

Į 3 gimnazijos klasę (PDF)

Į 4 gimnazijos klasę (PDF)

Pamokų laikas

1 pamoka: 800 - 845
2 pamoka: 855 - 940
3 pamoka: 955 - 1040
4 pamoka: 1100 - 1145
5 pamoka: 1210 - 1255
6 pamoka: 1310 - 1355
7 pamoka: 1405 - 1450
8 pamoka: 1500 - 1545









© 2024 Utenos „Saulės“ gimnazija