.

Biudžetinė įstaiga. K. Ladygos g. 18, Utena
Telefonas: (8-389) 61328
el. paštas: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Juridinio asmens kodas: 190181633
Duomenys kaupiami ir saugomi
Juridinių asmenų registre
Gimnazijos steigėjas: Utenos r. savivaldybės taryba

MŪSŲ gimnazijoje startavo STEAM

Spalio 27 dieną mūsų gimnazijoje startavo STEAM. Jam ypač atsakingai ruošėsi mokytojai Irena Bugailiškienė, Aušrelė Taukelienė bei Audrius Matkevičius. Kalbame su mokytojais apie tai, su kokiais iššūkiais jie susidūrė, kaip šiai veiklai ruošėsi kartu su gimnazistais ir kokių rezultatų pasiekė.

1. STEAM atrodo kažkoks mistiškas žodis iš raidžių. Paaiškinkite kuo paprasčiau, ką jis reiškia?

STEAM – tai ugdymo programa, pavadinta angliška santrumpa: gamtos mokslų (angl. – Science), technologijų (angl. – Technology), inžinerijos (angl. – Engineering), meno/dizaino (angl. – Art) ir matematikos (angl. – Mathematics) sritys.

2. Koks STEAM tikslas? Ar šią veiklą reikia suprasti kaip pokyčius švietimo sistemoje, kitokias pamokas?

STEAM tai moksliniai edukaciniai užsiėmimai, per kuriuos mokiniai, tyrinėdami, eksperimentuodami, atlikdami bandymus, pažįsta ir tiria juos supančią aplinką bei įgyja praktinės patirties. Sužadinama jų vaizduotė, skatinamas kūrybiškumas, logiškas mąstymas ir mokymasis. Per šias veiklas mokiniai įgytas teorines žinias įtvirtina praktiškai.

3. Ką reikia žinoti ar mokėti mokytojui, kokių savybių jam reikia, kad galėtų vesti STEAM užsiėmimus? Ko jau mokėtės?

STEAM užsiėmimus mūsų gimnazijoje ves metodininkai/mokslininkai, o mokytojai su mokiniais galės atlikti praktinius sudėtingesnius bandymus, naudotis įranga.

4. O mokiniams reikia iš anksto ruoštis? Jeigu taip, tai kaip vyksta ir vyko pasiruošimas?

Čia ateis mokiniai atlikti eksperimentines užduotis, tyrimus ir laboratorinius darbus. Pamokose jie mokosi teorinę dalį, o praktiką atliks STEAM laboratorijose.

5. Kokią naudą tokia veikla davė ir dar duos mokiniams? Ar jiems bus įdomu? O gal tai bus tik sunkus darbas?

Mokiniai bendradarbiaus su mokslininkais ir mokytojais, patys tyrinės, konstruos, modeliuos ir ieškos atsakymų į sudėtingus, aktualius, kelias mokslo sritis aprėpiančius klausimus, turės galimybių ieškoti atsakymų, kaip reikėtų spręsti globalias problemas. Praktika visada įdomesnė, negu teorija.

6. Kiek reikia mokėti IT, turėti biologijos ar fizikos žinių, kad būtum STEAM aktyvus dalyvis?

Vieniems STEAM užsiėmimas reikia daugiau to dalyko žinių, o kitiems mažiau. Viskas priklauso nuo paties mokinio noro kurti, eksperimentuoti, būti aktyviu veiklos dalyviu. Mokslininkai metodininkai atliekant veiklą padės mokiniams pasiekti sėkmę.

7. O gal galima bendradarbiauti su humanitarais ar kalbininkais? Kas pasiūlo STEAM temas? Ar jos susijusios su dalykų ugdymo programomis?

STEAM veiklos temą gali pasiūlyti tiek mokslininkas metodininkas, tiek mokytojas arba net ir mokinys. Didžioji dalis temų praktiniais įgūdžiais paremia ugdymo programų teorines žinias. Tačiau temų gali būti ir pačių įvairiausių. Visada yra naudingas tarpdalykinis bendradarbiavimas Pavyzdžiui, literatūros žinios tik padeda mokiniams priimti netradicinius sprendimus savo kelyje į sėkmę.

8. Kokia tema buvo pirmasis STEAM?

Daryk ką liepiu ir daryk tiksliai (robotikos/inžinerijos sritis). Antrokai gimnazistai pasiskirstę komandomis po du dalyvavo robotų valdymo rungtynėse. Geriausiai pasirodė merginų komanda trasą įveikusi per 2 minutes ir 20 sek. Po rungtynių mokiniai norėjo vėl ir vėl bandyti įveikti trasą taip gerindami savo roboto valdymo įgūdžius. Antrojoje robotikos rungtyje dalyviai pasinauodami logika ir simetrija turėjo išspręsti spalvotų taškų dėliojimo plokštumoje galvosūkį. ši rungtis taip pat geriausia sekėsi merginoms.

O fizikos/inžinerijos darbams buvo pakviesti 1a klasės mokiniai ir ketvirtokai. Labai džiaugiamės mūsų gimnazistų darbu. Nors nerimo buvo. Reikėjo mokinius sudominti, neatskleidžiant darbų turinio, prikalbinti dalyvauti veiklose. Pirmokams teko užduotis pagaminti judantį vabaliuką, turint seną dantų šepetuką, vibro varikliuką, 3V bateriją, bei įvairias medžiagas vabaliuko papuošimui. Nuostabu buvo matyti mokinių užsidegimą, emocijas, vyko ir konkurencinė kova, nes pagaminti vabaliukai dalyvavo varžytuvėse, kuris toliau „nujudės“ per 3 minutes. Laimėjo komanda, pasivadinusi „Ąžuolas“, nes jų vikruolis įveikė didžiausią atstumą. Kitų komandų vabaliukai įdomūs, originalūs ir, svarbiausia, judėjo. Atsiskleidė mokinių kūrybiškumas.

Ketvirtokai gamino mašinas, „varomas“ oro balionu. Darbo metu vyravo rimtis, susikaupimas, noras pagaminti ne tik toliau riedančią mašiną, bet ir dėmesys dizainui. Tą pastebėjo ir centro metodininkas, kuris ir vadovavo grupių darbui, ir svečiai iš Rumunijos. Varžytuvėse laimėjo toliausiai nuriedėjusi „Zapai“ komandos mašina. Ji įveikė daugiau kaip 11 metrų. Nugalėtojai buvo apdovanoti. Manau, ne prizai svarbiausia. Renginio metu dar kartą įsitikinau, kad kūrybiškumas, mąstymas, bendradarbiavimas ir yra ugdomas per tokias veiklas. Labai tikiuosi, kad STEAM centrų veikla dar labiau prie to prisidės.

9. Kaip dažnai gali vykti tokie užsiėmimai?

Spalio 27 dieną, tai yra vakar, veikla vyko mūsų gimnazijoje. Šiais metais kiti užsiėmimai vyks suderinus laikus su mokslininkais. Kai bus atidarytas STEAM centras (Utenoje, buvusiame „Saulės“ gimnazijos pastate), tokie užsiėmimai galės vykti kas dieną. Manau, mums labai pasisekė, kad esame Utenos STEAM centro kaimynai ir jie kuriam laikui įsikūrė mūsų gimnazijoje. Mes turime išskirtinę galimybę.

Labai norime tikėti, kad mūsų mokiniai ir toliau su džiaugsmu prisijungs prie darbų. Su centro darbuotoju/metodininku deriname veiklas ir gruodžio pradžioje kviesime mokinius priimti naujų iššūkių.

10. Kaip Jūs vertinate STEAM? Ar tai iššūkis mokytojams ir mokiniams? Kodėl?

STEAM - tai gera proga mokiniams ir mokytojams praktiškai patirti mus supančios aplinkos veiksnius, pasinaudoti laboratorine įranga, kurios neturi mokyklos. Kadangi STEAM užsiėmimus veda mokslininkai, tai mokiniams ir mokytojams dalyvauti šiose veiklose yra tikras malonumas.

11. Tikite, kad mokiniai sukurs naujovių, padarys atradimų?

Tikrai taip. Tai erdvė, kur gali atsiskleisti geriausi talentai.

Linkime kuo įdomesnių STEAM veiklų

Mokytojus kalbino gimnazijos žurnalistai

  • 20211028 (01)
  • 20211028 (02)
  • 20211028 (03)
  • 20211028 (04)
  • 20211028 (06)
  • 20211028 (07)
  • 20211028 (08)
  • 20211028 (10)
  • 20211028 (11)
  • 20211028 (15)
  • 20211028 (16)
  • 20211028 (17)
  • 20211028 (18)
  • 20211028 (20)
  • 20211028 (21)
  • 20211028 (22)
  • 20211028 (23)
  • 20211028 (24)
  • 20211028 (25)
  • 20211028 (26)
  • 20211028 (27)
  • 20211028 (28)
  • 20211028 (29)
  • 20211028 (30)
  • 20211028 (31)
  • 20211028 (32)
  • 20211028 (33)
  • 20211028 (34)
  • 20211028 (35)
  • 20211028 (36)
  • 20211028 (37)

Paieška svetainėje







„Saulės“ gimnazijos istorija.
Metai ir įvykiai.

Iš gimnazijos istorijos:

...Utenos „Saulės“ progimnazija pradėjo savo veiklą dar vokiečių okupacijos metais. Nežinia, koks būtų jos likimas, jei 1918 m. vasario 16-ąją nebūtų paskelbta Lietuvos nepriklausomybė...

Skaityti daugiau...

Pamokų laikas

1 pamoka: 800 - 845
2 pamoka: 855 - 940
3 pamoka: 955 - 1040
4 pamoka: 1100 - 1145
5 pamoka: 1210 - 1255
6 pamoka: 1310 - 1355
7 pamoka: 1405 - 1450
8 pamoka: 1500 - 1545








Orai Utenoje

© 2022 Utenos „Saulės“ gimnazija